onsdag den 6. marts 2013

Trænings progress, del 1

Nu har jeg været igang med min træning i en måned, og en uge.. Og det går fremad. Jeg har haft gode uger med træning 4 gange på en uge, og dårligere uger med træning bare 2 gange. Men jeg kommer afsted og senest i tirsdags var jeg afsted inden arbejde. Altså op klokken 5:45, hoppe i tøjet og så afsted til træning mellem 6:15 og 7:25 og så gøre klar til arbejde. Det er så skønt at stå dernede næsten helt alene og bare få brændt en masse kalorier af mens man ser solen stige op. Og så er det klaret for dagen, så ikke noget med at skulle finde energi til det senere på dagen! Det tror jeg at jeg kommer til at integrere i mine uger i fremtiden.
Jeg kører 2-split med overkrop og underkrop. Og altid 10-20 minutters cardio per times træning. Jeg har jo købt et Polar pulsur som fortæller mig når min puls er i ret zone, sætter mål for min træningsuge og holder mig motiveret. De bedste 1000 kr jeg har brugt i lang tid kan jeg sige!


Halvdelen ligger jo i maden, så det er klart at min kost også har ændret sig. Jeg spiser fiber- og proteinrig mad. Massere af æg (næsten hver dag), kylling, tun, rugbrød, ost, hytteost, og mine 1,5-2 liter vand også. Det er sket at jeg er endt på MAX 3 gange i år, baaad girl. Men jeg kommer jo igen efter det, og føler at jeg kan unde mig selv det når jeg faktisk arbejder ret hårdt for det her!

Det går rigtig godt, og jeg er begyndt at kunne se og mærke mine hofteben for første gang i et par år. Mine bukser begynder at føles løse, og jeg føler mig dejligt tight i core-området. Det er en skøn følelse! Jeg skal blive bedre til at træne arme, skuldre og ryg - de nedprioriteres lidt engang imellem. Jeg er dygtig på ben-dagene, der er jeg altid øm på dag 2-3 efter. Nu ska der fandme ske noget, er du med! :D