søndag den 10. april 2016

Thailand 2016

I rigtig mange år har jeg ønsket mig og drømt om at besøge Thailand. Mor og jeg har kigget på hoteller dernede rigtig meget - men det virkede ikke som et sted vi kunne tage hen bare hende og jeg. Men heldigvis forholder det sig sådan at Michael og hans mor har været dernede mange gange, og er en slags Phuket eksperter. Så omkring sidste sommer aftalte vi en familietur til Thailand med Michaels mor Annette, hendes mand Peer, hans bror Casper, min mor, Michael selv og mig. Så jeg har gået og glædet mig i maaaange måneder (og ligeledes sparet op i mange måneder).

I weekenden før vi skulle til Thailand var jeg på konference-rejse med arbejdet til Lanzarote - Club La Santa Sport. De andre blev hele ugen, men en spansk ø kommer aldrig før Thailand. Det var dog dejligt og rigtig sjovt at få et par dage dernede med mine Nutraminions (intern humor, I guess!). Mandag brugte jeg 9 timer på at komme hjem til DK via Madrid, så vi tirsdag kunne rejse mod Asien (så mangler jeg kun Australien og Sydamerika på min kontinent checkliste).

Turen derned var lang, men jeg fik sovet lidt undervejs heldigvis - 2 timer måske. Vi ankom i Phuket airport og måtte så igennem immigration før vi kunne hente kufferter. Så var det med bus ud til hotellet. Selve hotellet var rigtig fint, med mange pools - ingen af dem blev brugt på ferien men de var populære blandt børnefamilierne, så de holdte børn fra stranden hvor vi opholdte os mest.

Basically var alle dage opbygget i samme skabelon. Vågne 9:00, mødes og spise morgenmad 9:30, så  tilbage til værelset og klæde om til badetøj og smøre solcreme på og så videre til stranden. Forresten kan mærket P20 kan anbefales - da det er supervandtæt og holder hele dagen - vigtigt når man max kan klare 20 min i solen før man må køle ned i havet. Pyyyyy-ramiderne det var varmt. Ved 15-16 tiden gik man på værelset (aaah, aircon), gik i bad, klædte om, og så ud og spise om aftenen. Jeg blev riiiiigtig vild med Thaimad mens vi var dernede. Smagen er fantastisk!